CONTRACT
de
comercializare a pachetelor de servicii de calatorie
Nr.
………….. / ……………….
Partile contractante:
SC SECRET TOURISM SRL., cu sediul social in Calea Sagului nr 50, ap 2,
parter, Timisoara, jud Timis, având RO14783182 si J35/1119/2002 si titulara a
Licentei de turism nr. 991 / 2019, cont bancar
RO26BTRL03601202T68102XX (RON), Banca Transilvania si cu punctul
de lucru in Str. Marasesti nr 1-3, Timisoara, jud Timis, reprezentata legal
prin Florentina Enasescu in calitate de
Director Agentie, denumita în continuare
Agentia
si
Calatorul/ reprezentantul calatorului d-na/ dl…………………………………………….. cu domiciliul în ……………………………………….legitimat
cu C.I/ pasaport seria…….nr………………, CNP ……………………………………….., denumit in continuare
calator (titular de contract), au convenit la încheierea prezentului contract
1. Obiectul contractului
1.1. Obiectul
contractului îl constituie vânzarea de catre Agentie a pachetului de servicii
de calatorie sau a serviciilor de calatorie asociate, înscris în bonul de
comanda, voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de excursie sau alt înscris
anexat prezentului contract si eliberarea documentelor de plata si calatorie.
2. Informatii
precontractuale
2.1. Înainte de semnarea
prezentului contract, calatorul trebuie sa primeasca formularul cu informatiile
standard (Anexa 1), precum si urmatoarele informatii:
2.1.1. destinatia
(destinatiile) calatoriei, itinerariul si perioadele sejurului, cu datele
corespunzatoare si în cazul în care cazarea este inclusa, numarul de nopti
incluse;
2.1.2. mijloacele de
transport, caracteristicile si categoriile acestora, locurile, datele si orele
de plecare si de întoarcere aproximative, duratele si locurile opririlor
intermediare si ale legaturilor de transport.
2.1.3. locatia,
principalele caracteristici si, dupa caz, categoria turistica a unitatilor de
cazare conform normelor din tara de destinatie;
2.1.4. serviciile de masa
oferite;
2.1.5. vizitele,
excursiile sau alte servicii incluse în pretul total convenit al pachetului;
2.1.6. dimensiunea
aproximativa a grupului (atunci când este cazul);
2.1.7. limba în care vor
fi furnizate serviciile turistice, daca este cazul;
2.1.8. gradul de adecvare
a calatoriei pentru persoanele cu mobilitate redusa si, la cererea calatorului,
gradul de adecvare a calatoriei sau a vacantei, luând în considerare nevoile
calatorului;
2.1.9. pentru calatoriile
minorilor neînsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor
stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul
cazarii copilului;
2.1.10. denumirea
comerciala si sediul social ale agentiei de turism organizatoare si, daca este
cazul, ale agentiei de turism intermediare, precum si numerele de telefon si,
dupa caz, adresele de e-mail ale acestora;
2.1.11. pretul total,
inclusiv taxele si orice costuri suplimentare;
2.1.12. modalitatile de
plata;
2.1.13. numarul minim de
persoane, respectiv 75% din capacitatea mijlocului de transport, necesar pentru
ca serviciile din pachet sa poata fi executate si termenul pentru posibila
anulare din acest motiv;
2.1.14. cerintele legate
de pasaport si vize, precum si informatii referitoare la formalitatile legate
de sanatate;
2.1.15. încetarea
contractului oricând înainte de începerea executarii pachetului, cu plata unei
penalitati de încetare corespunzatoare sau, dupa caz, a penalitatilor de
încetare standardizate solicitate de Agentie;
2.1.16. asigurarea storno
sau asigurarea medicala pe perioada calatoriei.
2.2. Informarea este
considerata îndeplinita daca calatorul a primit toate informatiile de la art.
2.1. pe un suport durabil (printate sau email)
2.3. Informatiile
precontractuale furnizate calatorului cu privire la serviciile de calatorie
(2.1.1. - 2.1.8.; 2.1.11 - 2.1.15), sunt parte integranta a contractului
privind pachetul de servicii de calatorie si nu pot fi modificate decât prin
acordul explicit al partilor contractante.
3. Încheierea contractului
3.1. Contractul se
încheie în momentul semnarii lui de catre calator sau prin acceptarea
conditiilor contractuale de servicii de calatorie, inclusiv în cazul celor
achizitionate la distanta prin mijloace electronice (e-mail, online).
3.2. Conform
Regulamentului (UE) 2016/679 cu privire la protectia datelor cu caracter
personal, este necesar ca titularul de contract sa dea o ”Declaratie de consimtamânt
privind prelucrarea datelor personale” din Anexa 2.
3.3. Contractul înceteaza
de drept odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii de
calatorie înscris în documentele de calatorie.
3.4. Informatiile privind
statele pe teritoriul carora, la data încheierii prezentului contract, este
decretata stare de urgenta ori când Ministerul Afacerilor Externe din Romania a
formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt
publice si pot fi consultate accesând www.mae.ro/travel-alerts. Calatorul va încheia prezentul
contract fiind informat asupra acestor informatii sau alerte.
4. Pretul contractului si modalitati de plata
4.1. Pretul contractului
se compune din costul serviciilor de calatorie efective, comisionul Agentiei si
TVA. Daca pretul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este
specificat în bonul de comanda, alte documente de calatorie sau pe factura.
4.2. Modalitati de plata:
la încheierea contractului se percepe un avans conform fiecarei oferte sau,
dupa caz, plata integrala a contravalorii pachetului de servicii de calatorie.
4.3. Platile se vor face
conform datelor scadente de pe factura/ bonul de comanda.
4.4. Plata serviciilor de
calatorie externe aferente contractului se poate efectua într-o singura moneda,
în valuta specificata în contract sau în RON la cursul de vânzare din ziua facturarii
comunicat de BNR, conform art. 290 alin. 2 Cod Fiscal, la care se adauga un
coeficient de risc valutar de 2%.
5. Drepturile si obligatiile Agentiei
5.1. Agentia se obliga sa
furnizeze calatorului toate informatiile prevazute la pct.2.1. din prezentul
contract.
5.2. Înainte de începerea
executarii pachetului, Agentia îsi rezerva dreptul de a modifica în mod unilateral
clauzele nesemnificative ale contractului privind pachetul de servicii de
calatorie, cu exceptia pretului contractului, cu informarea calatorului cu
privire la modificarile efectuate, pe un suport durabil.
5.3. În cazul în care,
înainte de începerea executarii pachetului, Agentia este constrânsa sa modifice
semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de
calatorie (2.1.1.- 2.1.8.) sau nu poate îndeplini cerintele speciale ale
calatorului pe care le-a acceptat, are obligatia de a informa calatorul, fara
întârzieri nejustificate, pe un suport durabil, cu privire la aceste modificari
si la consecintele lipsei reactiei calatorului în termenul prevazut la art.
6.2. si, dupa caz, la pachetul de substitutie oferit si pretul acestuia.
Schimbarea locului de
cazare se considera modificare semnificativa a contractului, iar Agentia va
oferi cea mai apropiata varianta din locatia respectiva de o calitate
echivalenta sau superioara.
5.4. În cazul
achizitionarii unui pachet de servicii de calatorie având în componenta si
asigurarea transportului pe cale aeriana, Agentia nu este raspunzatoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decât cea înscrisa în programul
de calatorie. Pentru întârzieri, compania aeriana este obligata sa asiste
calatorii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European si
al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în
materie de compensare si de asistenta a pasagerilor în eventualitatea refuzului
la îmbarcare si anularii sau întârzierii prelungite a zborurilor si de abrogare
a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin HG nr. 1.912/2006.
5.5. În cazul pachetelor
de servicii de calatorie, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt considerate
zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
5.6. În situatia
achizitionarii unui produs de tip croaziera, linia de croaziera poate modifica,
din motive ce tin de siguranta navigarii, numarul cabinei si locatia acesteia
pe punti (o punte inferioara, una superioara, mai spre pupa sau spre prova
etc.), doar cu o cabina de aceeasi categorie ca cea rezervata initial, caz în
care calatorul nu va fi despagubit în niciun mod având în vedere ca este vorba
de acelasi tip de cabina ca si cel rezervat.
5.7. Agentia poate
modifica pretul contractului în sensul majorarii acestuia, numai daca
modificarea are loc ca urmare a variatiilor costurilor de transport, a
nivelului taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie
incluse in contract, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau
comisioanele de îmbarcare sau debarcare în porturi si aeroporturi, ori a
cursului de schimb valutar relevant pentru pachetul respectiv si numai dupa
trimiterea unei notificari, însotita de o justificare a cresterii respective si
de modul de calcul, pe un suport durabil, cu cel pu.in 20 de zile
calendaristice înainte de începerea executarii pachetului.
5.8. Daca Agentia este
constrânsa sa mareasca pretul pachetului cu mai mult de 8% din pretul total al
pachetului, informeaza calatorul, pe un suport durabil, cu cel putin 20 de zile
calendaristice înainte de începerea executarii pachetului.
5.9. Agentia poate aplica
o reducere a pretului, dupa încheierea contractului si înainte de
începereaexecutarii pachetului, care sa corespunda unei scaderi a costurilor
prevazute la art. 5.7., aceasta având dreptul sa deduca cheltuielile
administrative efective din rambursarea datorata calatorului. La
cerereacalatorului, Agentia prezinta dovezi ale cheltuielilor administrative respective.
5.10. În cazul în care,
dupa începerea calatoriei turistice, o parte semnificativa din serviciile de
calatorie
prevazute în contract nu
poate fi executata astfel cum s-a convenit în contractul privind pachetul de
servicii de calatorie, Agentia ofera, fara costuri suplimentare pentru calator
urmatoarele:
5.10.1. servicii
alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului, pe cât
posibil echivalente sau de mai buna calitate decât cele specificate în
contract. În cazul schimbarii cazarii, se considera a fi serviciu alternativ
corespunzator pentru continuarea derularii pachetului oferirea cazarii în
aceeasi locatie, în cea mai apropiata varianta fata de cea initiala;
5.10.2. reducerea
adecvata a pretului, în cazul în care serviciile alternative propuse, au drept
consecinta un pachet de o calitate mai scazuta decât cea specificata în
contractul privind pachetul de servicii de calatorie;
5.10.3. reducerea
pretului si/sau la despagubiri pentru serviciile neprestate, fara a înceta
contractul de servicii privind pachetul de calatorie, în cazul în care este
imposibil sa se furnizeze servicii alternativesau calatorul respinge serviciile
alternative propuse;
5.10.4. transportul retur
al calatorului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta cu transport
echivalent, fara întârzieri nejustificate si fara costuri suplimentare.
5.11. Agentia poate
reduce corespunzator pretul pachetului pentru orice perioada în care a existat
o neconfomitate constatata pe parcursul executarii unui serviciu de calatorie
inclus în contractul privind pachetul de servicii de calatorie, cu exceptia
cazului în care neconformitatea este imputabila calatorului.
5.12. Agentia este
raspunzatoare pentru daunele pe care le sufera calatorul ca urmare a existentei
neconformitatii, cu exceptia cazurilor în care neconformitatea:
5.12.1. este imputabila
calatorului;
5.12.2. este imputabila
unei parti terte care nu are legatura cu furnizarea serviciilor de calatorie incluse
în contractul privind pachetul de servicii de calatorie si este imprevizibila
sau inevitabila;
5.12.3. este provocata de
cauze de forta majora sau de circumstante inevitabile si extraordinare, pe care
nici Agentia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita.
5.13. Agentia poate
înceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie si poate oferi
calatorului rambursarea completa a tuturor platilor efectuate pentru pachet,
dar nu este raspunzatoare de plata unor despagubiri suplimentare, în unul din
urmatoarele cazuri:
5.13.1. numarul de
persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât
numarul minim stabilit în contract, iar Agentia îl înstiinteaza, în timp util,
pe calator cu privire la încetarea contractului, dar nu mai târziu de:
- 20 de zile înainte de
începerea executarii pachetului, în cazul calatoriilor care dureaza mai mult de
6 zile;
- 7 zile înainte de
începerea executarii pachetului, în cazul calatoriilor care dureaza între 2 - 6
zile;
- 48 de ore înainte de
începerea executarii pachetului, în cazul calatoriilor care dureaza mai putin
de 2 zile;
5.13.2. nu poate executa
contractul în caz de forta majora (definita în art. 7.10.) sau din cauza unor
circumstante inevitabile si extraordinare, pe care Agentia nu le poate prevedea
sau evita precum si în caz de neîndeplinire a numarului minim de persoane ca
urmare a unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti
participantii, iar Agentia înstiinteaza calatorul cu privire la încetarea
contractului, fara întârziere si înainte de începerea executarii pachetului.
5.14. În situatiile
prevazute la art. 5.13., Agentia poate oferi calatorului solutii alternative,
pe cât posibil echivalente calitativ, în conditii similare de transport si
cazare, fara a fi însa obligata la plata unor despagubiri suplimentare sau a
altor cheltuieli ce nu sunt incluse în pachet.
5.15. Agentia are
obligatia sa comunice calatorului, în scris sau prin alt suport durabil, cu cel
putin 2 zile calendaristice înainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
orele programate de plecare/ întoarcere, escale si legaturi, date de contact in
cazul acestea au fost modificate.
5.16. Agentia acorda
asistenta adecvata fara întârzieri nejustificate calatorului aflat în
dificultate, inclusiv în circumstante inevitabile si extraordinare, în special
prin:
5.16.1. furnizarea de
informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale
si asistenta consulara;
5.16.2. efectuarea
comunicarilor la distanta si sprijinirea calatorului în gasirea unor servicii
de calatorie alternative.
5.17. Agentia are
posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenta
în cazul în care calatorul este cel care a provocat situatia de dificultate în
mod intentionat sau din propria neglijenta. Comisionul nu depaseste în niciun
caz costurile efective suportate de Agentie.
5.18. Agentia de turism
organizatoare este responsabila de buna executare a serviciilor de calatorie
incluse în contractul privind pachetul de servicii de calatorie, indiferent
daca aceste servicii urmeaza sa fie furnizate de aceasta sau de un alt furnizor
de servicii de calatorie.
5.19. În masura în care
este imposibil sa se asigure întoarcerea calatorului astfel cum s-a convenit în
contractul privind pachetul de servicii de calatorie din cauza unor
circumstante inevitabile si extraordinare, Agentia suporta costul cazarii
necesare, pe cât posibil de categorie echivalenta, pentru o perioada care nu
depaseste 3 nopti pe calator. Daca în legislatia specifica privind drepturile
pasagerilor, sunt prevazute perioade mai lungi aplicabile mijloacelor de
transport relevante pentru întoarcerea calatorului, se aplica perioadele
respective.
5.20. În cazul în care
calatorul, care a contractat un pachet de servicii de calatorie pentru care a
achitat un avans nu mai achita, în termenele specificate pe factura sau în
bonul de comanda, ratele aferente sau restul de plata, contractul se considera
încetat de drept, iar Agentia are dreptul de a anula rezervarile efectuate în
beneficiul calatorului cu retinerea din avans a penalitatilor prevazute la art.
7. Diferenta, daca exista, se va rambursa calatorului.
5.21. În situatia de
suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinata de activitatea
hotelierilor, înainte sau dupa începerea calatoriei, Agentia este obligata sa
ofere o alta varianta de hotel în aceeasi zona sau într-o zona cât mai
apropiata, la aceeasi categorie sau de o categorie superioara fara sa modifice
pretul.
6. Drepturile si obligatiile calatorului
6.1. Calatorul poate
transfera contractul privind pachetul de servicii de calatorie unei persoane
care îndeplineste toate conditiile aplicabile contractului respectiv, dupa ce
notifica Agentia, pe un suport durabil, cu cel putin 7 zile lucratoare înainte
de începerea executarii pachetului despre acest transfer. Conditiile
transferului sunt urmatoarele:
6.1.1. Persoana care
transfera contractul privind pachetul de servicii de calatorie si persoana
careia îi este transferat contractul raspund în solidar pentru achitarea
soldului si a tuturor comisioanelor,tarifelor si altor costuri suplimentare
generate de acest transfer.
6.1.2. Agentia informeaza
persoana care transfera contractul cu privire la costurile efective ale transferului.
Aceste costuri sunt rezonabile si nu depasesc costurile suportate efectiv de
Agentie ca urmare a transferului contractului privind pachetul de servicii de
calatorie.
6.1.3. Agentia prezinta
persoanei care transfera contractul dovezi cu privire la costurile
suplimentare, comisioanele sau alte costuri generate de transferarea
contractului privind pachetul de servicii de calatorie.
6.2. Calatorul trebuie sa
informeze Agen.ia, în termen de maxim 5 zile lucratoare de la primirea notificarilor
prevazute la art. 5.3. si 5.8., cu privire la hotarârea sa de a opta pentru
acceptarea modificarilor propuse sau pentru încetarea contractului, fara a
plati vreo penalitate de încetare.
6.3. În cazul în care
calatorul nu comunica Agentiei optiunea sa sau decide sa participe la calatoria
asupra careia s-au operat modificarile prevazute în art. 5.3. si art. 5.8., se
va considera ca modificarile au fost acceptate, iar calatorul nu va putea
solicita despagubiri ulterioare.
6.4. În cazul în care
calatorul opteaza pentru încetarea contractului privind pachetul de servicii de
calatorie, acesta are dreptul:
6.4.1. sa accepte un alt
pachet, atunci când este oferit de Agentie, daca este posibil, de o calitate
echivalenta sau superioara;
6.4.2. sa accepte un
pachet de servicii de calatorie de o calitate inferioara, cu reducerea
corespunzatoare a pretului sau un pachet cu un pret mai redus;
6.4.3. sa i se ramburseze
toate platile efectuate în virtutea contractului în cazul în care calatorul nu
accepta un alt pachet.
6.5. Calatorul poate
înceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie în orice moment
înainte de începerea executarii pachetului, având dreptul la rambursarea platilor
efectuate, cu scaderea penalitatii de încetare corespunzatoare.
6.6. În cazul în care,
calatorul înceteaza contractul datorita unor circumstan.e inevitabile si
extraordinare care se produc la locul de destinatie sau în vecinatatea imediata
a acestuia si care afecteaza în mod semnificativ executarea pachetului sau
transportul pasagerilor la destinatie, nu va plati nici o penalitate de
încetare.
6.7. Calatorul are
dreptul sa solicite Agentiei o despagubire în cazul în care Agentia înceteaza
contractul privind pachetul de servicii de calatorie, cu exceptia cazurilor
prevazute de art. 5.13.
6.8. Calatorul poate
respinge serviciile alternative propuse de Agentie potrivit art. 5.10., doar în
cazul în care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit în contractul
privind pachetul de servicii de calatorie sau reducerea de pret acordata este
inadecvata.
6.9. Calatorul are
obligatia sa respecte urmatorul program de acordare a serviciilor de calatorie:
cazarea (check-in) se face, de regula, dupa ora 14,00 a zilei de intrare si se
termina (check-out), de regula, pâna la ora 12.00 a zilei de iesire înscrise pe
documentele de calatorie (voucher). Eventualele costuri suplimentare generate
de neeliberarea spatiilor de cazare pâna cel târziu la orele specificate mai
sus cad în sarcina exclusiva a calatorului.
6.10. Calatorul este
obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de
salubritate, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau
returnarea sumelor de la Agentie.
6.11. Calatorul este
obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate,
precum si documentul de calatorie eliberat de Agentie (voucher, etc.) în
vederea acordarii serviciilor de calatorie.
6.12. Calatorul ia la
cunostinta ca alte servicii pe care le achizitioneaza care nu fac parte din
contractul cu Agentia sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local si
sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie, Agentia neavând nicio
responsabilitate asupra prestatiilor în cauza.
6.13. Daca pentru
efectuarea calatoriei este necesara îndeplinirea de catre calator a unor
formalitati suplimentare (de exemplu, calatoria împreuna cu minori, situatia în
care numele calatorului este schimbat ca urmare a casatoriei/ desfacerii ei
etc.), acesta are obligatia de a îndeplini toate cerintele legale. Pentru o
informare optima, Agentia recomanda si consultarea site-ului www.politiadefrontiera.ro. În cazul în care calatorul nu îsi respecta obligatia
de a se informa cu privire la formalitatile suplimentare necesare în vederea
efectuarii calatoriei care nu sunt în sarcina Agentiei (de exemplu, în cazul
calatoriei cu minori, împuternicire din partea parintelui sau reprezentantului
legal ce nu îl însoteste sau orice alte documente suplimentare - enumerarea
fiind exemplificativa), Agentia este exonerata de orice raspundere în cazul
imposibilitatii efectuarii calatoriei.
6.14. Agentia recomanda
calatorilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru
reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
6.15. În cazul în care o
singura persoana angajeaza servicii de calatorie pentru un numar mai mare de
calatori, conditiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului
grup pentru care au fost achitate serviciile.
6.16. Calatorul este
obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din
dotarea acesteia ca un bun proprietar si potrivit destinatiei lor. Agentia nu
se face vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari suferite de calator
ca urmare a nerespectarii acestui alineat.
6.17. Calatorul are
obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atât la dus, cât si la
întors, precum si locurile, datele si orele stabilite pe parcursul programului
de calatorie contractat. Toate cheltuielile si daunele produse ca urmare a
nerespectarii de catre calator a prevederilor privind locurile de întâlnire si
orarele vor fi suportate de catre acesta.
6.18. În cazul în care
calatorul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizeaza pachetul
de servicii de calatorie refuza sa se mai întoarca în România si autoritatile
din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, calatorul
respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
7. Penalitati, rambursari si despagubiri
7.1. În cazul în care
calatorul anuleaza/înceteaza, contractul privind pachetul de servicii de
calatorie, în orice moment înainte de începerea executarii pachetului,
datoreaza Agentiei penalitati dupa cum urmeaza:
a) 25 Euro/persoana +
diferente de pret rezultate ca urmare a anularii serviciilor turistice, daca
anularea se face cu mai mult de 30 zile calendaristice înainte de data plecarii.
Penalizarea este valabila si în cazul achizitionarii doar a biletelor charter
avion, fara alte servicii;
b) 50% din pretul
pachetului de servicii, daca renuntarea se face în intervalul 16 - 30 de zile
calendaristice înainte de data plecarii (inclusiv a biletelor charter);
c) 100% din pretul
pachetului de servicii, daca anularea se face cu mai putin de 15 zile
calendaristice înainte de data plecarii (inclusiv a biletelor charter);
d) Penalizarile pentru
biletele de avion pe curse regulate sunt specificate la achizitionare, în functie
de conditiile impuse de fiecare transportator.
e) În cazul anumitor
pachete cu conditii speciale (oferte speciale, EB, promotii etc.) impuse de
catre furnizori, penalitatile vor fi mentionate distinctiv în cadrul ofertelor
si vor anula oricare alte conditii specificate anterior.
f) Penalizarile de la
pct. a, b si c sunt valabile si în cazul achizitionarii doar a biletelor
charter de avion, fara alte servicii;
7.2. În cazul în care
calatorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/ destinatie,
daca nu poate pleca în calatorie pentru ca documentele personale necesare în
vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în
imposibilitatea de a parasi teritoriului tarii, din alte motive ce tin de
persoana acestuia, penalitatea va fi de 100%.
7.3. Calatorul trebuie sa
depuna în scris cererea de încetare a pachetului de servicii de calatorie la
Agentia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de încetare nu
este luata în considerare.
7.4. În cazul în care în
contractul privind pachetele de servicii de calatorie este inclus transportul
de pasageri si calatorul se afla în imposibilitatea întoarcerii la locul de
plecare, datorita insolventei Agentiei, despagubirea este egala cu
contravaloarea serviciilor de calatorie neprestate calatorului si achitate de
acesta, la care se adauga costul repatrierii.
7.5. Agentia efectueaza
rambursarile prevazute în prezentul contract, fara întârzieri nejustificate si,
în orice caz, nu mai târziu de 14 zile lucratoare de la data încetarii
contractului privind pachetul de servicii de calatorie.
7.6. În cazul rambursarii
prevazuta în art. 6.5., se va scadea penalitatea de încetare corespunzatoare
din valoarea rambursarii.
7.7. Calatorul are
dreptul sa primeasca despagubiri adecvate din partea Agentiei pentru orice
daune pe care le sufera ca urmare a unei neconformitati. Despagubirea se acorda
fara întârzieri nejustificate.
7.8. Calatorul nu are
dreptul la despagubiri în cazurile enumerate de art. 5.12. si art. 5.13.
7.9. Agentia nu raspunde
în caz de forta majora, care este definita ca fiind orice eveniment extern,
imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil, cum ar fi greva, conflict
politic, razboi, calamitati naturale (cutremur, inunda.ii, furtuna etc),
incendii, epidemii, pericol public, atac terorist, embargou international,
interdictii ale organelor de administratie publica etc., precum si în cazul în
care companiile aeriene stabilesc limite de raspundere.
7.10. Toate sumele
mentionate la prezentul articol se vor retine de catre Agentie din avansul sau
pretul total al pachetului de servicii de calatorie achitat de calator, fara a
fi necesara interventia instantelor de judecata.
7.11. Drepturile la
despagubiri sau la reducerea pretului nu aduc atingere drepturilor calatorilor
în temeiul Regulamentelor si conventii internationale aplicabile.
7.12. În cazul unor
evenimente invocate de calatori (îmbolnaviri, decese), care se vor dovedi cu
acte, penalitatile aplicate vor fi cele percepute de furnizorii serviciilor de
calatorie. În acest caz, calatorul îsi poate recupera sumele achitate prin
activarea asigurarii storno.
8. Reclamatii
8.1. În cazul în care
unul din serviciile de calatorie nu se executa în conformitate cu contractul
privind pachetul de servicii de calatorie, calatorul are obligatia de a informa
în scris, de la fata locului si fara întârzieri nejustificate, atât reprezentantul
Agentiei, cât si prestatorii de servicii de calatorie (conducerea hotelului, a restaurantului,
reprezentantii locali ai Agentiei organizatoare), în legatura cu orice
neconformitate pe care o constata pe parcursul executarii unui serviciu de
calatorie inclus în contractul privind pachetul de servicii de calatorie,
tinând cont de circumstantele cazului. Datele de contact ale Agentiei: 0256
212209/ 0256 270827; 0767 869 310-URGENTE, office@secret-tourism.ro, unde calatorul
poate solicita asistenta atunci când se afla în dificultate sau poate reclama
orice neconformitate sesizata în timpul executarii pachetului.
8.2. În cazul în care
prestatorii de servicii de calatorie refuza nejustificat sau nu rezolva
neconformitatea reclamata de calator si nu invoca cazurile prevazute la art.
8.3., acesta trebuie sa contacteze, de la fata locului, Protectia
consumatorului din tara respectiva.
8.3. Atât Agentia, cât si
prestatorul de servicii de calatorie vor actiona pentru remedierea
neconformitatii, cu exceptia unuia din urmatoarele cazuri:
8.3.1. neconformitatea nu
poate fi remediata;
8.3.2. remedierea implica
cheltuieli disproportionate, tinând cont de anvergura neconformitatii si de
valoarea serviciilor de calatorie afectate.
8.4. Fara a aduce
atingere exceptiilor prevazute la art. 8.3. în cazul în care Agentia nu
remediaza neconformitatea într-un termen rezonabil stabilit de calator, acesta
poate face el însusi acest lucru si poate solicita rambursarea cheltuielilor
necesare. Calatorul nu trebuie sa specifice un termen daca Agentia refuza sa
remedieze neconformitatea sau daca este necesara o remediere imediata.
8.5. În cazul în care
neconformitatea afecteaza în mod substantial executarea pachetului, iar Agentia
a
omis sa o remedieze
într-un termen rezonabil stabilit de catre calator, acesta poate înceta
contractul privind pachetul de servicii de calatorie fara plata unei penalitati
de încetare si, dupa caz, poate sa ceara reducerea pretului si/sau despagubiri.
8.6. Calatorul poate
trimite cereri sau reclamatii în legatura cu executarea pachetului, într-un
termen rezonabil dupa întoarcerea din calatorie, în mod direct agentiei de
turism intermediare de la care a achizitionat pachetul. Agentia de turism
intermediara transmite agentiei de turism organizatoare, fara întârzieri nejustificate,
cererile sau reclamatiile. Aceasta va comunica calatorului modul de solutionare
a reclamatiei, în termen de 30 de zile de la primirea acesteia.
8.7. Calatorul are
posibilitatea sa apeleze si la entitatea de solutionare alternativa a
litigiilor (entitatea SAL), care solutioneaza litigiile în conformitate cu O.G.
nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si
comercianti, precum si la platforma europeana de solutionare online a
litigiilor (platforma SOL) în temeiul Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al
Parlamentului European.
9. Asigurari
9.1. Calatorul este
asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor
achitate de acesta, în cazul insolvabilitatii sau falimentului Agentiei, la
Societatea de Asigurare – Reasigurare City Insurance SA, din Bucuresti, Str.
Emanoil Porumbaru nr.93-95, sector 1, telefon: +40 021 231 00 54/79/90, cu
Polita de asigurare nr. 1026 eliberata
in data de 15.12.2018 valabila pâna la data de 14.12.2019, având suma asigurata
de 20.000 euro, care este afisata pe pagina web a agentiei de turism www.secret-tourism.ro
10. Documentele contractului.
10.1. Constituie parte
integranta din contract urmatoarele: voucherul, biletul de odihna/tratament,
biletul de excursie, bonul de comanda, dupa caz; programul turistic,
cataloage/pliante/oferte, formularul cu informatiile standard, declaratia de
consimtamânt privind prelucrarea datelor personale, datele de la Protectia Consumatorului,
precum si alte înscrisuri/ site-ul www.secret-tourism.ro, ale Agentiei puse la
dispozitia calatorului, în format tiparit sau pe alt suport durabil.
11. Dispozitii finale
11.1. Prezentul contract
a fost încheiat în doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea
pachetelor de servicii de calatorie si servicii de calatorie asociate se va
face în conformitate cu prevederile prezentului contract si cu respectarea
prevederilor O. G. nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si
serviciile de calatorie asociate.
11.3. Toate unitatile de
cazare, precum si mijloacele de transport sunt clasificate de catre organismele
abilitate ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor
locale, acolo unde acestea exista, care difera de la o tara la alta si de la un
tip de destinatie la altul.
11.4. Calatorul declara
ca Agentia l-a informat complet cu privire la conditiile de comercializare a
pachetelor de servicii de calatorie si servicii de calatorie asociate, în
conformitate cu prevederile O. G.nr. 2/ 2018 privind pachetele de servicii de
calatorie si serviciile de calatorie asociate.
11.5. Litigiile aparute
între parti se rezolva pe cale amiabila, în caz contrar partile înteleg sa se
adreseze instantelor de judecata competente.
11.6. Contractul va fi
interpretat conform legilor din România.
Agentia, Am
citit contractul si anexele si am primit un exemplar al acestora
Calator,
ANEXA
1
Formular cu informatii
standard pentru contractele privind pachete de servicii de calatorie
Combinatia de servicii de
calatorie pusa la dispozitia dumneavoastra este un pachet în întelesul
Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin urmare, veti beneficia de toate
drepturile UE care se aplica pachetelor. SECRET TOURISM SRL va fi pe deplin
responsabila pentru executarea corespunzatoare a pachetului în ansamblu. În
plus, conform legislatiei, SECRET TOURISM SRL detine protectie pentru a va
rambursa platile si, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru
a asigura repatrierea dumneavoastra în cazul în care devine insolventa.
Informatii suplimentare referitoare la principalele drepturi în temeiul
Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 www.anat.ro/wp-content/uploads/2013/09/OG-2_2018.pdf. Urmarind hyperlinkul, calatorul va
primi urmatoarele informatii:
- Calatorii primesc toate
informatiile esentiale privind pachetul anterior încheierii contractului
privind pachetul de servicii de calatorie.
- Exista întotdeauna cel
putin un comerciant care raspunde pentru executarea corespunzatoare a tuturor
serviciilor de calatorie incluse în contract.
- Calatorilor li se pune
la dispozitie un numar de telefon de urgenta sau detaliile unui punct de
contact unde pot lua legatura cu agentia de turism organizatoare sau cu agentul
de turism.
- Calatorii pot transfera
pachetul unei alte persoane, în urma unei înstiintari efectuate în mod
rezonabil si eventual a platii unor costuri suplimentare,exceptie facand
cazurile in care acest lucru nu este permis de catre furnizorul oricarui
serviciu inclus in pachet (companie aeriana, hotelier etc).
- Pretul pachetului poate
fi marit numai daca cresc costurile specifice (de exemplu, preturile
carburantilor) si daca acest lucru este prevazut în mod expres în contract, si
în orice caz nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea executarii
pachetului. În cazul în care cresterea pretului este mai mare de 8% din pretul
pachetului, calatorul poate înceta contractul. În cazul în care agentia de
turism organizatoare îsi rezerva dreptul de a creste pretul, calatorul are
dreptul la o reducere de pret daca apare o scadere a costurilor relevante.
- Calatorii pot înceta
contractul fara plata unei penalitati de încetare si pot obtine rambursarea
completa a oricaror plati în cazul în care oricare dintre elementele esentiale
ale pachetului, altul decât pretul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul
în care, înainte de începerea executarii pachetului, comerciantul raspunzator
de pachet anuleaza pachetul, calatorii au dreptul la rambursarea integrala a
acestuia.
- Calatorii pot înceta
contractul fara plata unei penalitati de încetare, înainte de începerea
executarii
pachetului, în
circumstante cu totul exceptionale, de exemplu în cazul unor probleme grave de
securitate la destinatie care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
- În plus, calatorii au
posibilitatea de a înceta contractul în orice moment înainte de începerea
executarii pachetului, în schimbul achitarii unei penalitati de încetare adecvat
si justificabil si despre care au fost informati la data achizitiei pachetului
de servicii turistice
- În cazul în care, dupa
începerea executarii pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi
executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite calatorului servicii
alternative corespunzatoare, fara a implica plata unor costuri suplimentare.
Calatorii pot înceta contractul fara plata unei penalitati de încetare, în
cazul în care serviciile nu sunt executate în conformitate cu contractul si
acest fapt afecteaza în mod substantial executarea pachetului, iar agentia de
turism organizatoare nu remediaza problema.
- Calatorii au, de
asemenea, dreptul la o reducere a pretului si/ sau la plata unor despagubiri
pentru daune în cazul în care serviciile de calatorie nu sunt executate sau
sunt executate în mod necorespunzator.
- Agentia de turism
organizatoare trebuie sa ofere asistenta în cazul în care calatorul se afla în
dificultate.
- În cazul în care
agentia de turism organizatoare intra în insolventa, platile vor fi rambursate.
În cazul în care agentia de turism organizatoare intra în insolventa dupa
începerea executarii pachetului, iar transportul este inclus în pachet,
repatrierea calatorilor este garantata.
SECRET TOURISM SRL a
contractat protectia în caz de insolventa la Societatea de Asigurare –
Reasigurare CITY INSURANCE SA, din Bucuresti, Str. Emanoil Porumbaru nr.93-95,
sector 1, telefon: +40 021 231 00 54/79/90, cu Polita de asigurare nr. 1 026
eliberata in data de 15.12.2018 valabila pâna la data de 14.12.2019, care este
afisata pe pagina web a agentiei de turism https://www.secret-tourism.ro.ro/date-identificare/ .
În sensul prezentului
formular prin agentie de turism organizatoare se întelege agentia de turism
organizatoare stabilita pe teritoriul României sau agentia de turism
intermediara stabilita pe teritoriul României, care cumpara în mod direct
pachete de la o agentie de turism organizatoare care nu este stabilita în
România, dupa caz, conform art. 14 din O. G. nr. 2/2018. În cazul prevederilor
referitoare la insolventa, agentia de turism organizatoare este cea dintr-un
alt stat membru sau din România, dupa caz.
- Ordonanta Guvernului
nr. 2/ 2018: www.anat.ro/wp-content/uploads/2013/09/OG-2_2018.pdf
- Ordinul nr. 156/ 2019
pentru aprobarea Procedurilor de garantare a sumelor platite de calatori în
legatura cu pachetele de servicii de calatorie/ serviciile de calatorie
asociate în cazul insolvenTei agentiei de turism organizatoare si procedurile
de despagubire a calatorilor.
Declaratie de
consimtamânt privind prelucrarea datelor personale
D-na/
dl………………………………………………………, cu domiciliul în ……………....……………..legitimat cu C.I.
seria…............ nr…............…..., CNP ………...........………., în calitate de
titular de contract, prin prezenta declaratie îmi exprim consimtamântul în mod
liber, în cunostinta de cauza si la obiect, pentru urmatoarele scopuri ale
prelucrarii datelor cu caracter personal:
A. DA/ NU - Sunt de acord
cu prelucrarea datelor cu caracter personal pentru comunicari comerciale ale
agentiei (oferte turistice),newsletter-uri (stiri, informatii diverse despre
activitatea agentiei)
B. DA/ NU - În calitate
de titular al autoritatii parintesti/ împuternicit al acestuia, sunt de acord
cu prelucrarea datelor cu caracter personal (nume, prenume, data nasterii) ale
copilului/ copiilor mei care au vârsta sub 16 ani, mentionati în rezervare,
necesare pentru executarea contractului. (pct. B este obligatoriu pentru a se
putea efectua rezervarea) .
1. Am luat cunostinta de
faptul ca, în cazul în care am fost de acord cu pct. A si B datele mele si a persoanelor
mentionate în rezervare, nume, prenume, adresa de email, se vor putea prelucra
dupa executarea contractului pana la data de ......................
2. Cunosc faptul ca am
posibilitatea sa-mi retrag consimtamantul pentru pct. A si B, oricând, printr-o
cerere transmisa la e-mail office@secret-tourism.ro. Sunt informat/ a ca, în cazul în care
nu sunt de acord cu pct. A si B, orice date cu caracter personal vor fi
eliminate din baza de date de marketing a Agentiei.
3. Agentia m-a asigurat
ca respecta noile norme impuse de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 cu
privire la protectia datelor cu caracter personal, mentionate în politica de
confidentialitate de pe site-ul www.secret-tourism.ro
4. De asemenea, am luat
la cunostinta ca prelucrarea datelor personale necesare pentru facturare (nume,
prenume, data nasterii, CNP, C.I. sau pasaport, adresa, telefon, email si nationalitate)
se vor pastra conform termenelor prevazute în legislatia financiar-contabila.
5. Am înteles ca
prelucrarea datelor cu caracter personal mentionate în contract este realizata
pentru furnizarea serviciilor turistice contractate, pe perioada de
valabilitate a acestuia si pe perioada de arhivare.
6. Sunt de acord cu
transferarea acestor date catre companiile afiliate sau colaboratoare,
partenerii contractuali ai Agentiei din tara si/ sau din strainatate, implicati
în desfasurarea serviciului turistic contractat.
7. Sunt informat/ a de faptul
ca, potrivit legislatiei în vigoare, datele personale vor fi furnizate catre autoritatile
din domeniul juridic (politie, parchet, instate de judecata) doar la
solicitarea expresa a acestora.
8. Agentia m-a asigurat
de faptul ca datele mele nu vor fi facute publice, nu vor fi transmise unor
terte parti.
9. Am fost informat/ a ca
am urmatoarele drepturi: de acces la date, de rectificare, de stergere a
datelor (dreptul de a fi uitat), de restrictionare a prelucrarii, de
portabilitate a datelor si dreptul la opozitie. Pentru exercitarea acestor
drepturi, voi putea trimite o cerere scrisa, la adresa de e-mail office@secret-tourism.ro. De asemenea, mi
s-a comunicat si faptul ca am dreptul de a ma adresa Autoritatii Nationale de
Supraveghere (www.dataprotection.ro), precum si justitiei.
10. Declar ca am fost
împuternicit de toate persoanele mentionate în rezervare sa furnizez Agentiei
datele personale ale acestora necesare
efectuarii rezervarii, iar accesul la aceste date se va acorda doar titularului
de contract în urma unei cereri scrise.
11. Am înteles în
intregime continutul declaratiei de mai sus, aceasta fiind conforma cu cele
declarate si cu realitatea.
Titular de contract,
ANEXA 3 / BON DE COMANDA
Pachetul turistic care face
obiectul prezentului contract include servicii pentru ........ adulti/ copii
(cu datele in tabelul de mai jos)
Nr. crt |
Nume şi prenume |
Data naşterii |
Seria paşaport |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dupa cum urmeaza:
-
Bilet de avion : dus-intors
-
Taxe de aeroport
-
Bagaj de mana (7 kg) si bagaj de cala .......
-
Cazare: ..................................
-
Tip camera:
-
Tip de masa:
-
Transfer : aeroport – hotel – aeroport
- Asigurare medicala si storno
O data cu achitarea integrala a pachetului de servicii turistice, agentia de turism are obligatia de a transmite turistilor urmatoarele documente pe cale electronica nu mai tarziu de 7 zile inaintea inceperii pachetului de servicii turistice:
-
Bilete de avion
- Vouchere aferente pentru cazare si transfer
Asigurarea medicala si storno va fi transmisa turistilor o data cu confirmarea incasarii avansului stabilit.
Suma totala aferenta pachetului de servicii turistice contractate este de .................... EURO, platibili conform prevederilor de la art. 4.4 din prezentul contract.
MODALITATE SI TERMENE DE PLATA:
1. ....................... la
rezervare
2.
3. ..................... diferenta pana la data de : ..........